افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران مطرح کرد؛

وضعیت مسکن در تهران از رکود عبور کرد

  • کد خبر : 18927
  • 19 آذر 1401 - 11:41
وضعیت مسکن در تهران از رکود عبور کرد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: اکنون از رکود مسکن در پایتخت عبور کرده‌ایم و آمار صدور پروانه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در آئین آغاز ۱۱ هزار واحد مسکونی با بیان اینکه مهاجرت خالص به شهر تهران کمتر از ۴۰ هزار نفر است گفت: اگر مهاجرت را حساب نکنیم در تهران سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی نیاز داریم.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تولید مسکن کم شد و در سال گذشته کمتر از ۵۰ هزار واحد در تهران ساخته شده است و همین موضوع منجر به گرانی چند برابری مسکن شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین مرتبه در رابطه با غفلت در حوزه مسکن تذکر داده‌اند بیان کرد: شهرداری تهران به دلیل ضرورت در حوزه مسکن وارد شد.

صارمی با بیان اینکه اکنون از رکود مسکن عبور کرده‌ایم گفت: آمار صدور پروانه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد برنامه خود وظیفه داشتیم تا موانع پیش روی خود را از سر راه برداریم گفت: در سال‌های گذشته عوارض ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده بود و همین منجر به این شد تا سازندگان اقدام به ساخت نکنند اما اکنون از این موضوع عبور کرده‌ایم و توانسته‌ایم تفاهم بیش از ۳۰۰ هزار واحد را به نتیجه برسانیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در حساب شهرداری تهران قرار گرفت و در نفر آباد خرج خواهد شد.

صارمی با بیان اینکه ۲ هزار مسکن در شهرری ساخته می‌شود گفت: به طور قطع در بستر این ساخت و سازها شهر ری در سال آینده چهره‌ای جدید پیدا خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.