افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 8 May , 2024

کمبود سرانه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان ری

  • کد خبر : 1997
  • 19 آذر 1400 - 9:45
کمبود سرانه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان ری
معاون استاندار تهران با انتقاد از این‌که حوزه فرهنگ متولی خاصی ندارد، گفت: سرانه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی در ری با توجه به ظرفیت‌ها و جمعیت این شهرستان ناکافی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حسین توکلی اظهار کرد: ری دارای پیشینه مذهبی، تاریخی و باستانی بوده و این قابلیت را دارد که در حوزه فرهنگی نیز سرآمد باشد.

وی گفت: این ظرفیت در شهرستان ری وجود دارد که در عرصه فرهنگی نه تنها در جغرافیای منطقه‌ای، بلکه در سطح کشور تاثیرگذار بوده و به کانون توسعه فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در بیان چرایی و عوامل موثر در عدم توسعه و ایجاد مناسب زیرساخت‌ها و سرانه‌های فرهنگی در این شهرستان، عنوان کرد: یکی از علل اصلی آن است که حوزه فرهنگ متولی مشخصی نداشته و دستگاه‌های اجرایی مختلف در این زمینه تکلیف دارند.

توکلی افزود: بر این اساس اگرچه با صرف هزینه‌ هنگفت یکهزار میلیارد تومانی مجموعه رازی ری ایجاد شده که دقیقاً مشخص نیست هدف‌گذاری آن منطقه‌ای و یا فرامنطقه‌ای است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فرهنگی مانند فرهنگسازی ولاء و قابلیت‌های فرهنگی حرم عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام خاطرنشان کرد: معتقدم تعریف و تدوین طرح جامع فرهنگی که در آن رسالت هر یک از دستگاه‌های اجرایی مشخص بوده و ادارات بایستی در قبال انجام وظایفشان پاسخگو باشند، نیاز است.

فرماندار شهرستان ری تصریح کرد: یکی دیگر از آسیب‌ها در حوزه فرهنگی مجاورت ری با شهر تهران است، به‌همین دلیل آن‌گونه که باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در ری اقدام نشده است.

توکلی افزود: البته با احصاء کاستی‌ها و نیازها در این زمینه، دو مجموعه فرهنگی با صرف اعتبارات دولتی در مرکز شهرستان و باقرشهر در حال بوده و پس از تکمیل به فضاهای فرهنگی افزوده می‌شوند.

وی یادآور شد: از سویی پیگیری‎ها برای ایجاد و احداث یک کتابخانه تخصصی در مجاورت کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در حال انجام است.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: با همه این تفاسیر و با توجه به داشته‌ها و پتانسیل‌های موجود، در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و گردشگری باستانی و مذهبی می‌توان با هدفگذاری مشخص گام‌های بسیار فراخی را در ری برداشت.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=1997

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.