افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024

۲۶ هکتار از حریم رودخانه‌های استان تهران سنددار شد

  • کد خبر : 18152
  • 05 آذر 1401 - 14:11
۲۶ هکتار از حریم رودخانه‌های استان تهران سنددار شد
سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس اعلام کرد: سند مالکیت برای بیش از ۲۶ هکتار از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران به منظور تثبیت مالکیت و جلوگیری از هرگونه سو استفاده طی روزهای اخیر صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، وحید مرادی گفت: سند مالکیت برای بیش از ۱۷ هکتار از بستر رودخانه های فرحزاد و تهرانپارس به منظور تثبیت مالکیت و برای اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده دریافت شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۳۵ هکتار از زمین های بستر رودخانه های تهران و پردیس توسط این امور به تثبیت مالکیت رسیده است، افزود: با پیگیری های ویژه همکاران حقوقی به منظور پیشگیری از تصرفات غیرمجاز برای بخشی از بستر رودخانه های فرحزاد و تهرانپارس در جهت اخذ مالکیت، ۲ فقره سند به مساحت نزدیک به ۱۷ هکتار صادر شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل وقوع این بخش از رودخانه های فرحزاد و تهرانپارس در محدوده داخل شهر تهران و به منظور پیشگیری از تصرفات غیرمجاز و جلوگیری از سودجویی متصرفان، صدور این سند در حفظ مالکیت بستر رودخانه و جلوگیری از عدم تجاوز به آن دارای اهمیت بالایی است.
تثبیت مالکیت بیش از ۹ هکتار از زمین های بستر رودخانه عبدل آباد
سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس ادامه د اد: سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه عبدل آباد به منظور تثبیت مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اخذ شد.
مرادی نسب در نشست مشترک امور منابع آب تهران و پردیس خاطرنشان کرد: با پیگیری ها برای بخشی از بستر رودخانه عبدل آباد در جهت اخذ مالکیت، یک فقره سند به مساحت بیش از ۹.۲ هکتار اخذ شده است .
وی یاد آور شد : بر اساس تفاهم نامه فی ما بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جلسات استانی و شهرستانی برگزار شده با دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و همچنین پیگیری های مستمر انجام شده توسط امور آب تهران و پردیس مقرر است در چارچوب ضوابط و مقررات جاری در خصوص اخذ سند مالکیت برای بستر رودخانه های واقع در شهرستان تهران و پردیس در حوزه عملکرد این امور اقدام شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18152

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.