افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024

۳ واحد گازی نیروگاه ری برای تعمیرات اساسی از مدار خارج شد

  • کد خبر : 17140
  • 17 آبان 1401 - 10:52
۳ واحد گازی نیروگاه ری برای تعمیرات اساسی از مدار خارج شد
مدیرعامل نیروگاه ری گفت: سه واحد گازی شماره ۲۰ ، ۲۹، ۱۶ این نیروگاه برای تعمیرات اساسی و بازدید مسیر داغ توربین از مدار تولید خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حمید بادرستانی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: به منظور کسب آمادگی تولید، واحد گازی ۲۵ مگاواتی شماره ۲۰ ، ۱۶ و ۳۲ مگاواتی شماره ۲۹ با توجه به ساعت کارکرد، از مدار تولید خارج و جهت بازدید مسیر داغ توربین و تعمیرات اساسی به دست گروه های تعمیراتی سپرده شدند.

وی اظهار داشت: مطابق برنامه از پیش تعیین شده که از اوایل آبان ماه آغاز شده است، این واحدها تحت عملیات تعمیرات اساسی و بازدید قرار خواهند گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمان تعمیرات این واحدها فعالیت های مختلفی از قبیل: دمونتاژ و تست و در صورت نیاز تعویض نازل های سوخت و محفظه های احتراق، انجام تست های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان ها، بازدید و در صورت نیاز تعویض پره های متحرک و ثابت توربین، انجام تست های غیر مخرب بر روی روتور و پره های توربین، تصفیه فیزیکی روغن بر روی تجهیزات این واحدها صورت خواهد گرفت.

بادرستانی یادآور شد: همچنین واحد گازی ۸۵ مگاواتی شماره ۳۳ نیروگاه ری پس از انجام تعمیرات اساسی و بازدید  به مدار تولید بازگشت و با شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گفته این مسئول، بازسازی قطعات داغ نیروگاه ری و دانش فنی نظارت بر آن بطور صد در صد بومی سازی شده و نیروگاه ری ضمن تولید برق پایدار و مطمئن، با افتخار توانسته است نقش خود را در ارتقاء دانش فنی و بومی سازی بازسازی قطعات نشان دهد.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=17140

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.