افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 16 May , 2024

رسیدگی به چالش های زیست محیطی بخش کهریزک

  • کد خبر : 2296
  • 23 آذر 1400 - 17:30
رسیدگی به چالش های زیست محیطی بخش کهریزک
فرماندار شهرستان ری گفت: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تبدیل آنها به مراکز تفکیک و بازیافت زباله‌ از چالش‌های زیست محیطی در بخش کهریزک این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حسین توکلی کجانی روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک شهرستان ری که باحضور نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: این شهرستان از وجود مشکلات زیست‌ محیطی مانند سایت زباله آرادکوه که سالها است باقی مانده اند، رنج می‌برد.
وی با اشاره به حضور مستمر و پیگیری نمایندگان مجمع استان تهران برای مشکلات بخش های متخلف شهرستان ری اظهار داشت: روند توسعه شهرستان ری به نحوی است که بسیاری از معضلات انباشته و بر زمین مانده اجرایی و عملیاتی شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و می طلبد در سایه تعامل و همکاری دولت، مدیریت شهری و مجلس شورای اسلامی روند توسعه در این شهرستان با شتاب بیشتری پیگیری و اجرایی شود.
وی از معضلات زیست محیطی به عنوان یکی از مشکلات دیرینه در شهرستان ری یاد کرد و گفت : کمبود آب کشاورزی و سرریز پسماندها در زمینهای کشاورزی از دیگر مشکلات بخش کهریزک به شمار می رود که نیازمند نگاه ویژه است.
معاون استاندار تهران اضافه کرد: اجرا و احداث پل ورودی شهر کهریزک یکی از مسائل دیگری است که بایستی توسط معاونت فنی و عمرانی در بودجه دیده شده و اجرایی شود.
توکلی با تاکید بر اینکه مدیران شهرداری تهران باید تعهدات خود در قبال مردم کهریزک را اجرایی کنند، تاکید کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تا پایان امسال ۲۰ هکتار فضای سبز را در محدوده محل پیشنهادی شمال آرادکوه در فاصله شهرک امام حسن مجتبی (ع) و سایت زباله اجرایی شود.
وی به  چالش های سایت زباله آرادکوه اشاره و گفت: باید شرح عملکرد شهرداری در این سایت، اقدامات صورت گرفته برای کاهش مشکلات و البته باقی ماندن بسیاری دیگر از مسائل بررسی شود.

توکلی افزود: حدود چهار میلیارد تومان به منظور بهسازی قنات ها در شهرستان ری مصوب شده و بایستی سهم سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری تامین و در روند اجرای آن تسریع شود.

این مسئول یادآور شد: در دولت جدید عزم و اراده جدی برای حل مشکلات و معضلات چندین ساله شهرستان ری وجود دارد و امیدواریم باهمدلی و وحدت مسئولان و دستگاههای مختلف اجرایی شاهد کاهش معضلات این شهرستان باشیم.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=2296

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.