افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024
پمپئو:

اظهارات بایدن درباره جنگ هسته ای بدون ملاحظه بود

  • کد خبر : 15727
  • 18 مهر 1401 - 10:17
اظهارات بایدن درباره جنگ هسته ای بدون ملاحظه بود
وزیر امور خارجه سابق آمریکا اظهارات جو بایدن رئیس جمهور این کشور درباره خطرات جنگ هسته ای را بی پروایانه و بدون ملاحظه خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا اظهارات جو بایدن رئیس جمهور این کشور پیرامون خطرات جنگ هسته‌ای را «بی پروایانه و بدون ملاحظه» خواند.

بر اساس این گزارش، مایک پمپئو در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت: اظهارات رئیس جمهور بایدن درباره جنگ هسته‌ای بی پروایانه و بدون ملاحظه بود.

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین بعید ندانست که چنین اظهاراتی از بزرگترین شکست‌ها در سیاست خارجی دولت آمریکا طی دهه‌های اخیر باشد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی شوخی نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، جو بایدن در اشاره به تهدیدات هسته‌ای گفت: اگر اوضاع به همین منوال پیش برود برای نخستین بار از زمان بحران موشک‌های کوبا، ما با تهدید سلاح هسته‌ای مواجه هستیم.

بایدن همچنین افزود که زمان زیادی برای تلاش جهت حفظ انسجام ناتو صرف شده است و تغییرات زیادی روی می‌دهد اما به ماهیت این تغییرات اشاره‌ای نکرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که «تا حدودی پوتین را به خوبی می‌شناسد و او هنگامی که از بکارگیری احتمالی سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی صحبت می‌کند، شوخی نمی کند».

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفته بود: روسیه هیچ‌کس را با سلاح‌های هسته‌ای تهدید نمی‌کند؛ ما این سلاح‌ها را در اختیار داریم و همه باید این را بدانند و در صورت لزوم از آن برای حفاظت از حاکمیت کشور خود استفاده خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=15727

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.