افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024
استاندار تهران:

آماده باش دستگاه ها برای مواجهه با سیل احتمالی امروز/ شهروندان هشدارها را جدی بگیرند

  • کد خبر : 12646
  • 06 مرداد 1401 - 17:24
آماده باش دستگاه ها برای مواجهه با سیل احتمالی امروز/ شهروندان هشدارها را جدی بگیرند
استاندار تهران گفت: مناطقی که احتمال خطر وجود داشته است، تخلیه شدند و تمام دستگاه‌های امداد و نجات هم در مناطقی که ممکن است با آسیب مواجه شوند، مستقر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، محسن منصوری روز پنجشنبه در گفتگویی با اشاره آغاز بارندگی شدید در برخی مناطق تا ساعاتی دیگر اظهار داشت: امشب هم مجددا بارندگی‌های شدیدی خواهیم داشت و این بارندگی‌ها الان از فیروزکوه شروع شده است و در سایر شهرستان‌ها از چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

وی افرود: براساس هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید در شب گذشته، همه شهرستان‌ها در حالت آماده باش قرار داشتند، اما برخی مناطق مانند منطقه امامزاده داوود و کن، نسبت به این هشدارها بی تفاوت عمل کردند.

استاندار تهران عنوان کرد: درپی جاری شدن سیلاب در امامزاده داوود، تاکنون ۵ نفر جانباخته و ۹ نفر هم مصدوم داشتیم که حال مصدومان مساعد است.

استاندار تهران گفت: در این حادثه ۱۲ نفر مفقودی داشتیم که ۳ نفر در بین فوت شدگان شناسایی شدند و هم اکنون آمار افراد مفقود شده، ۹ نفر است، اما پیش بینی می‌شود که تعداد مفقودان احتمالی حادثه افزایش پیدا کند.

استاندار تهران: آماده باش دستگاه ها برای مواجهه با سیل احتمالی امروز/ شهروندان هشدارها را جدی بگیرند

وی با بیان اینکه انباشت گل و لای عملیات جستجو را با مشکل روبه رو کرده، گفت: تیم‌های تخصصی جمعیت هلال احمر، عملیات جستجو و نجات را در بستر رودخانه از بالادست و پایین دست و همچنین در مناطقی که رستوران‌ها یا صحن امامزاده داوود بوده است، ادامه می‌دهند تا بتوانیم درباره آمار دقیق حادثه دیدگان تعیین تکلیف کنیم.

منصوری ادامه داد: همه دستگاه‌ها و مسئولان شهری، انتظامی، امنیتی و عوامل هلال احمر و اورژانس در محل حادثه مستقر بوده و مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجوی مفقودان هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه دیشب ۵ شهرستان درگیر سیل بودند، عنوان کرد: در دماوند شدت سیل در مناطق روستایی خیلی زیاد بوده است؛ برخی جاده‌ها تخریب شدند، دام و خودروهای مردم آسیب دیدند و تا الان یک نفر فوتی گزارش شده است.

استاندار تهران: آماده باش دستگاه ها برای مواجهه با سیل احتمالی امروز/ شهروندان هشدارها را جدی بگیرند

وی افزود: امشب هم در این ۵ شهرستان مجددا بارندگی شدید خواهیم داشت و این بارندگی الان از فیروزکوه شروع شده است و در سایر شهرستان‌ها از چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

منصوری گفت: از رسانه ملی خواهشمندیم که هشدارهای لازم درباره بارندگی‌های امشب را به مردم بدهند تا مسیل‌هایی که ممکن است محل بروز حادثه شود، تخلیه شود.

استاندار تهران با بیان اینکه برای چند مسیر احتمالی خطرناک، حالت آماده باش به عوامل امدادی داده ایم، افزود: مناطقی که احتمال خطر وجود داشته است، تخلیه شدند و تمام دستگاه‌های امداد و نجات هم در مناطقی که ممکن است با آسیب مواجه شوند، مستقر هستند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=12646

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.