افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 2 May , 2024
فرماندار ری:

آموزش به دهیاران از هدر رفت سرمایه روستاها جلوگیری می‌کند

  • کد خبر : 19301
  • 26 آذر 1401 - 16:05
آموزش به دهیاران از هدر رفت سرمایه روستاها جلوگیری می‌کند
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: وجود قابلیت‌های مادی به خصوص در این شهرستان و سرمایه در گردشی که در دهیاری‌ها است، در نبود آموزش دهیاران و عوامل موثر در روستاها موجب هدررفت سرمایه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حمید زمانی روز شنبه در مراسم آغاز به کار دومین دوره آموزش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری افزود: بدون شک این دوره آموزشی برای دهیاران و مبلغان روستایی به رشد و بالندگی مدیریت روستاها کمک می کند.

وی با تاکید بر اهمیت این دوره ها برای بهره برداری میان دهیاران یادآور شد: وضعیت روستاهای این شهرستان و کیفیت تولیدات روستایی نشان می‌دهد که برای دهیاران نیاز به آموزش داریم.

امین بابایی بخشدار کهریزک و دبیر این دوره آموزشی نیز در این مراسم گفت: استان تهران ۵۳۸ روستا دارد که ۸۱۵ هزار و ۴۰۷ نفر در آنها سکونت دارند و ۴۷۰ مورد از آنها از دهیاری برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران ۴۴۱ دهیاری درجه بندی شده، ۴۸۷ روستای دارای شورا با یکهزار و ۶۶۳ عضو دارد

بابایی ادامه داد: استان تهران ۲۴ روستای بالای پنج هزار نفر جمعیت و ۱۰۱ روستای با بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر دارد ولی مجموع روستاهای دارای طرح هادی به ۴۶۸ مورد می رسد.

بخشدار کهریزک اضافه کرد: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، استان تهران با داشتن ظرفیت قابل توجه در زمینه کشاورزی و دامی، در تولید پنج محصول سبزی و صیفی جات گلخانه ایف گل شاخه بریده، قارچ خوراکی، گیلاس و فرآورده های لبنی رتبه نخست کشور را دارد.

وی اضافه کرد: استان تهران در سه محصول شیر خام، ماهی زینتی و ذرت علوفه ای نیز رتبه دوم و در تولید سیب درختی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

در این برنامه که به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود، یک شهرستان از همه استان ها، ۷۲ بخشدار و یکهزار و ۹۷۲ دهیاری حضور دارند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=19301

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.