افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024

آیین رونمایی از کتاب «از پمبا تا ماریانا» نوشته محمد قنبری

  • کد خبر : 947
  • 01 آذر 1400 - 13:00
آیین رونمایی از کتاب «از پمبا تا ماریانا» نوشته محمد قنبری
همزمان با هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار از کتاب «از پمبا تا ماریانا» با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری و مدیریت فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۲۰ در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق شهرستان ری رونمایی گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، با همکاری  اداره کتابخانه های شهرستان ری ومدیریت فرهنگی و هنری شهرداری منطقه ۲۰  آیین  رونمایی از کتاب «از پمبا تا ماریانا» نوشته محمد  قنبری با حضور محسن دستمالچی مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۲۰و رئیس فرهنگسرای ولاء ، علی اکبر قربانی رمنتی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری، سیدحسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و جمعی ار علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق شهرستان ری برگزار گردید.

در ابتدا محمد  قنبری نویسنده کتاب در بیان ایده  نوشتن این کتاب اظهار داشتند که پیدا کردن ایده ای برای نوشتن که مورد پسند مخاطب قرار گیرد و بر علم آنها افزوده شود سخت هست با توجه به اینکه در منطقه  کهن و  تاریخی ری  هستیم و همیشه مردم با کشف اشیای قدیمی مواجه بودند و بعضی در این میان از جهل مردم برای منبع درآمد خود استفاده می کردند و از یک نسخه خوان، جن گیر، رمال  استفاده می کنند و نیز  بعضی از مردم هم تسخیر موکل، طلسم، سحر، جادو و …  را برای کوتاه کردن مسیرهای دستیابی به اهداف خودشان  مورد استفاده قرار می دهند. بنابراین خواستم بر اساس مبانی دینی و مبانی روان شناسانه داستان امنیتی را سوژه نوشتن قرار داده تا باری را از دوش مردم بردارم.

نویسنده مخاطب اول این کتاب را خانواده ها دانسته و لایه دوم مخاطب کتاب را دانش آموزان عنوان نمودند و گفتند دانش آموزان بیشترین سوالات را در این زمینه  می پرسند و برای نگارش این کتاب و  پژوهش و جمع آوری اطلاعات ۳ ماه زمان صرف شده است.
ایشان  درباره انتخاب عنوان کتاب اظهار داشتند پمبا جزیره ای در آفریقا هست که مردم جزیره به کار تولید ادویه مشغول بودند که سازمان های امنیتی به خاطر ارتباط مردم جزیره با اجنه این مکان را  به محلی برای آزمایش های خود در ارتباط با چنین علومی تبدیل کردند. ماریانا نیز عنوان عمیق ترین گودالی هست که زیر اقیانوس آرام قرار داشته  و  به تعبیری محل زندگی پری هاست.

پس از معرفی کتاب  توسط نویسنده، علی محمدی، مدرس دانشگاه به عنوان منتقد برنامه  سرمایه فرهنگی تجسد یافته را ناظر به محصولات فرهنگی عنوان نموده  که شامل صنایع فرهنگی نیز می شود و کتاب را یکی از قدیم ترین صنایع فرهنگی برشمرد.

ایشان  بیان کردند در صنایع فرهنگی ۶ رویکرد است که در رویکرد فرهنگی توسعه فرهنگی در کانون توجه قرار دارد و در آن رد پای مدیریت امور فرهنگی دیده می شود و از دیدگاه این رویکرد هر کتابی به اثرگذاری و توسعه فرهنگی نمی انجامد. این استاد دانشگاه  کتاب هایی را خوب دانستند که در زیست بوم فرهنگی ایران تاثیرگذار بوده  و مخاطب را به اندیشه ها و باورهای در خور زیست انسانی سوق داده و زیبایی اخلاق پسندیده را نمایانده  و زشتی خلق و خوی ناپسند را نشان داده   و  الگوهای متعادل به خانواده ها معرفی نماید  و این امر به دلبستگی ما به سرزمین ایران، میراث فرهنگی و انسجام بین ایرانیان و  به احساس غرور از ایرانی بودن ما  کمک کرده و منجر به احساس امنیت فرهنگی شود  و از نظر ایشان  کتاب «از پمبا تا ماریانا» بیشتر این خصوصیات را دارد.

در پایان از کتاب « از پمبا تا مارینا » باحضور مهمانان برنامه رونمایی گردید

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=947

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.