افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024

آیین گرامیداشت یوم الله نهم دی با حضور دکتر محمد باقر قالیباف برگزار شد

  • کد خبر : 3027
  • 10 دی 1400 - 11:20
آیین گرامیداشت یوم الله نهم دی با حضور دکتر محمد باقر قالیباف برگزار شد
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید والامقام فرهنگ مردمی بودنش را تا آخرین نفس و لحظه شهادتش حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، دکتر محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت یوم الله نهم دی که با حضور استاندار تهران ، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهرستان ری و خانواده های معظم شهدا که در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، افزود: هرگز مسئولیت، جایگاه و مشغله کاری نتوانست مانع مردمی بودن شهید سلیمانی شود.

وی اظهار داشت: تمام یگانهای ما دردوران دفاع مقدس و مجموعه شاکله فرماندهی شهید سپهبد سلیمانی از توده های مردم بودند و سرداران بزرگی که در جبهه به شهادت رسیدند دلیل بر این ادعااست.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی از پرورش یافتگان مکتب انسان ساز قرآن و امام راحل بود که ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست مبارزه و جهاد برنداشت.
وی در ادامه به عملیات زشت و پلید آمریکایی علیه شهدای مقاومت بویژه شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این عملیات تمامی ادعاهای استکبار جهانی در خصوص دفاع از حقوق بشر و قوانین بین المللی را به همگان نشان داد.
وی یادآور شد: امروز گردهم آمده ایم تا دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت بگوییم، تسلیت از این جهت که نظام اسلامی ایران و جبهه مقاومت یک فرمانده مدیر، مدبر، مخلص و مجاهد را از دست داد.
وی ادامه: شهادت حاج قاسم سلیمانی از این جهت که ایشان با تاسی از آیات الهی، مکتب اهل بیت(ع) و به لطف نظام اسلامی بنا نهاده توسط امام خمینی(ره) توانست از یک خانواده ضعیف روستایی به درجات عالی انسانیت و محبوبیت برسد جای تبریک و تهنیت دارد.
قالیباف با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی به برکت انقلاب و دفاع مقدس توانست استعدادهای نهان خود در حوزه نظامی گری را شکوفا کند، گفت: این شهید بزرگوار در سن ۲۵ و ۲۶ سالگی با خلاقیت و نبوغ ذاتی خود توانست به یکی از موفق ترین فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی تبدیل شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید سلیمانی با نبوغ و استعداد مثال زدنی خود توانست در طول چهل سال مدیریت و درایت و صلابت خود به یک فرمانده نظامی تبدیل شود که هژمونی ارتش آمریکا و استکبار جهانی در منطقه را به هم بریزد.
رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه عملکرد خوب و موثر سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی موجب عزت و شرف مسلمانان و آزادی خواهان جهان شد، بیان داشت: نظام اسلامی ایران به تربیت چنین فرمانده نظامی ‌افتخار می کند.
وی ابراز کرد: حاج قاسم سلیمانی علاوه بر استعداد نظامی به عنوان شخصی مردمی، مخلص، مومن و متعهد به ارزش های انسانی و اسلامی نیز معروف بود.
وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی در ۴۰ سال پس از انقلاب همواره در حال مجاهدت و مبارزه بود، افزود: ایشان همیشه در صحنه های دفاع از ارزش ها و امنیت کشور و منطقه نقش بسزایی داشت ولی با این حال مردم این شهید بزگوار را طی شش سال آخر عمرش آنگونه که باید شناختند.
قالیباف یادآور شد: شهید سلیمانی پس از دفاع مقدس در ایجاد امنیت در مرزهای جنوب شرقی کشور نقش بسزایی داشت و پس از آن نیز ۲۱ سال در سپاه قدس به انجام ماموریت مشغول بود.
رییس مجلس شورای اسلامی ولایت مداری را از ویژگی های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: تمامی سلول های بدن ایشان در خدمت ولی امر زمان خود و رهبر معظم انقلاب بود، ایشان همیشه تسلیم و تعظیم در مقابل ولی امر خود داشتند،
قالیباف اظهار داشت: سردار سلیمانی در صحنه های کمک به مردم در زلزله، سیل و سایر اتفاقات همواره در کنار مردم بود با اینکه خیلی مواقع مسئولیتی متوجه ایشان نبود.
وی با بیان اینکه یوم الله ۹ دی روز بیعت مردم با راه امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: ۹ دی روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب است که ملت بزرگ ایران بصیرت، ولایت مداری و دفاع از ارزش ها را به جهانیان و دشمنان نشان دادند.قالیباف اضافه کرد: ۹ دی روز حضور در میدان، روز نه گفتن به کسانی که به دنبال زیرپا گذاشتن ارزش ها بودند و روز نه گفتن به افرادی بود که امنیت جامعه را هدف قرار داده بودند است.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران در روز ۹ دی مانند هشت سال جنگ تحمیلی و سایر مقاطع تعیین کننده با بصیرت کامل به میدان آمدند، بیان داشت: این روز یادآور رشادت های و جانفشانی های جانبازان و شهدا ایام فتنه سال ۸۸ است.

قالیباف ادامه داد: شهید سلیمانی فردی انقلابی بود که هرگز به  خودنمایی اعتقاد نداشت و هرگاه می خواست چیزی را بگوید ۲ شاخص را رعایت می کرد؛ یکی مراقب بود که خلاف عقل سخنی نگوید و دوم اینکه روح و سلول‌های جسم او و نیز تصمیمش خلاصه در امر ولی بود.
وی خاطرنشان کرد: هرجا مردم نیاز داشتند شهید سلیمانی در همان جا حضور داشت. تمام عمر شهید سلیمانی وقف مردم شده بود و همیشه در کنار حفظ امنیت برای رفع محرومیت تلاش می کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهید سلیمانی باور داشت که خداباوری و تکیه مردم علاج مشکلات و رمز پیروزی است.
رئیس مجلس افزود: شهید سلیمانی با تکیه بر مردم جبهه مقاومت را در برابر رژیم آدم کش اسرائیل و آمریکا به پیروزی رساند و همیشه از کودکان، مستضعفان و ضعفا دفاع می کرد.
قالیباف با بیان اینکه تمام مکتب امام راحل و شئونات زندگی در شهید سلیمانی مشاهده می شد، افزود: خون شهید سلیمانی سند اخراج آمریکا از منطقه را امضا کرد، امروز مشاهده می کنیم که آمریکا با چه خفتی از منطقه خارج می شود.
رئیس قوه مقننه در پایان درباره دلایل مشکلات اقتصادی گفت: امروز اگر در مسائل اقتصادی با مشکل مواجه هستیم باید بپذیریم که از مردم فاصله گرفتیم و نقش مردم در اقتصاد کم شده است‌.

در این آیین از خانواده های شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

ویژه برنامه گرامیداشت یوم الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ، دومین سالگرد گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یادواره شهدای مدافع حرم استان تهران  ،با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شوراری اسلامی، منصوری استاندار تهران، توکلی کجانی فرماندار ری، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، سردار ذوالقدر فرماند سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) و سایر مسئولین کشوری استانی و شهرستانی در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=3027

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.