افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024

انتصاب سرپرست جدید معاونت امورعلمی و ‌فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

  • کد خبر : 18444
  • 10 آذر 1401 - 14:49
انتصاب سرپرست جدید معاونت امورعلمی و ‌فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) طی حکمی حجت الاسلام و المسلمین محسن عرفاتی را به‌ عنوان سرپرست جدید معاونت امور علمی و ‌فرهنگی این بارگاه ملکوتی منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر در متن حکم سرپرست جدید معاونت امور علمی و ‌فرهنگی آستان مقدس آورده است :جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای محسن عرفاتی دامت توفیقاته / هم اکنون که جناب آقای حاج عباس سلیمی دامت توفیقاته پس از سال ها تلاش و کوشش مخلصانه به سمت معاونت بهره وری موقوفات و مستغلات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام منصوب گردیده اند، ضمن تشکر از فعالیت ها و خدمات شایسته تقدیر ایشان و همکاران محترمشان، بدینوسیله جنابعالی را که بحمدالله از تعهد، تجریه و شایستگی ها و سوابق ارزشمند علمی و اجرایی برخوردار می باشید، به سمت سرپرست معاونت امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام منصوب می نمایم.

امید است با بکارگیری همه توان و استفاده و بهره مندی از نیروهای متدین، خلاق و کارآمد بویژه اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه و نیز همکاران محترم در آن معاونت و دیگر معاونت ها و مراکز وابسته آستان مقدس، در تحقق اهداف مورد نظر و انجام وظایف محوله کوشا و موفق باشید.

خداوند متعال حضرتعالی را مشمول ادعیه زاکیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و شفاعت ارواح طیبه ای که در این بقعه مبارکه بر اعمال ما نظارت دارند قرار دهد.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی پیش از این سمت مشاور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در امور فرهنگی و رسانه این بارگاه ملکوتی را برعهده داشته و دارای سوابق مدیریتی همچون سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما، مدیریت گروه معارف اسلامی شبکه جهانی جام جم، مدیر گروه معارف و علوم قرآنی، مدیر امور عمومی شبکه قرآن و معارف سیما و نیز مدیریت امور عمومی معاونت صدا و معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده صالح (ع) بوده است.

انتصاب معاون جدید بهره وری موقوفات و مستغلات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

انتصاب سرپرست جدید معاونت امورعلمی و ‌فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) طی حکمی خادم القرآن حاج عباس سلیمی را به‌ عنوان معاون جدید بهره وری موقوفات و مستغلات این بارگاه ملکوتی منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، متن حکم معاون جدید بهره وری موقوفات و مستغلات آستان مقدس به این شرح است:

جناب آقای حاج عباس سلیمی نائینی دامت توفیقاته /با عنایت به بازنگری انجام شده در ساختار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام و ضمن تشکر از خدمات و تلاش های ارزشمند جناب آقای جواد علی اکبریان در دوران مدیریت امور مربوط به موقوفات، بدینوسیله جنابعالی را که بحمدالله از تعهد، تجربه، شایستگی های اخلاقی، علمی، مدیریتی و اجرایی و سوابق روشن و ارزشمند در مسئولیت های مختلف برخوردار بوده و هستید به سمت معاون بهره وری موقوفات و مستغلات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام منصوب می نمایم.

امید است با بکارگیری همه توان و استفاده و بهره مندی از نیروهای متدین، خلاق و کارآمد بویژه اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه و نیز همکاران محترم آستان، در تحقق اهداف مورد نظر و وظایف محوّله کوشا و موفق باشید.

خداوند متعال حضرتعالی را مشمول ادعیه زاکیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و شفاعت ارواح طیبه ای که در این بقعه مبارکه بر اعمال ما نظارت دارند قرار دهد.

برپایی نمایشگاه تازه های کتاب در دانشگاه قرآن و حدیث شعبه تهران

انتصاب سرپرست جدید معاونت امورعلمی و ‌فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

در راستای غنی سازی علمی و به روزرسانی مجموعه منابع به منظور پاسخ به نیاز علمی اساتید، طلاب، دانشجویان و پژوهشگران، به همت و تلاش حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی معراجی اقدام به تهیه و خرید عناوین تخصصی تازه های کتاب در حوزه های قرآنی، حدیثی، کلامی،تفسیری ،نهج البلاغه، فقهی، حقوقی و روانشناسی نموده است.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و به نقل از روابط عمومی دانشگاه قرآن و حدیث، این منشورات جدید نزدیک به تعداد ۱۱۰۰ عنوان به زبان های فارسی و عربی در قالب نمایشگاهی در کتابخانه شعبه تهران دانشگاه قرآن و حدیث شهرری برپا شده است.

بازدید از این نمایشگاه در روزهای کاری از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ تا روز شنبه ۱۹ آذرماه امکان پذیر می باشد.

گفتنی است، کتابخانه دانشگاه قرآن و حدیث(پردیس تهران) از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز نموده است و تاکنون در رشته های کلام و عقاید، نهج البلاغه،تفسیر اثری، فقه و مبانی حقوق، نهج البلاغه و روانشناسی منابع مرتبط تهیه و قریب به یکصد هزار نسخه متضمن ۶۰ هزار عنوان کتاب و ۱۰ هزار شمارگان نشریه در ۱۸۰ عنوان و ۲۵۰۰ پایان نامه در کتابخانه موجود می باشد.

مخزن کتابخانه این دانشگاه نیز محل نگهداری کتب علوم حدیث، تاریخ، قرآن،اهدایی استاد مرحوم علی اکبر غفاری و اهدایی استاد مرحوم علی دوانی بوده و مرجع کتابخانه دانشگاه قرآن و حدیث، نیز دارای ۴۰۰۰ جلد کتاب می باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در حاشیه نمایشگاه تازه های کتاب که در کتابخانه دانشگاه قرآن و حدیث شعبه تهران در حال برگزاری است با اشاره به چالش‌های فرهنگی نسل جوان گفت: امروز نیازمند فعالیت‌های فرهنگی مفید و مؤثری هستیم که متناسب با نسل‌نو بوده و به شکل مطلوبی هم در اختیار آنان قرار گیرد و در نتیجه بتواند از گسست فکری و دینی نسل جوان جلوگیری کند.

در شرایط کنونی توجه به علم و بهره بردن از دانش روز برای همه مردم به ویژه نسل جوان امری ضروری و حیاتی

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر، در رابطه با بهره‌گیری از روش‌های تأثیرگذار تبلیغ در امر جذب نوجوانان و جوانان به مبانی دینی و اسلامی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که ما از فرصت‌ها به درستی استفاده نمی‌کنیم؛ نوجوانان و جوانان چندین سال در محیط دبستان و دبیرستان تحصیل کرده و سپس وارد دانشگاه می‌شوند و از سوی دیگر رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون، خطبه‌های نماز جمعه، مساجد، مراکز فرهنگی و … همگی در اختیار ماست، اما با کمال تأسف به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نمی کنیم و به جای آنکه بر مسائل اساسی متمرکز باشیم، بیشتر به دنبال کارهای شعاری هستیم.

وی ادامه داد: امروز با پیشرفت علم و صنعت و دانش های نوین کار ساده تر شده و بسیاری از کتاب‌ها می‌توانند به صورت صوتی در اختیار افراد قرار گیرند و افراد خواهند توانست در مکان‌های مختلف و در اتومبیل و … به راحتی به آن‌ها گوش دهند و یا اینکه از ظرفیت داستان و رمان هم در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی استفاده کنیم.

تولیت آستان حضرت مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: امروز کارشناسان حوزه فرهنگی باید کتاب‌های درخور نسل جوان را به زبان قابل فهم و درک به آنان ارائه دهند کاری که در خارج ازکشور کاملا مرسوم و اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18444

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.