افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024

برگزاری آیین شعر فاطمی عقیق در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

  • کد خبر : 19365
  • 28 آذر 1401 - 11:18
برگزاری آیین شعر فاطمی عقیق در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)
مراسم شعر خوانی با عنوان عصر شعر فاطمی عقیق در آستانه شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، مراسم با حضور جمعی از شعرا، ذاکرین و مادحین آل الله صلوات الله علیهم اجمعین یکشنبه شب در تالار شیخ صدوق(ره) این بارگاه ملکوتی برپا شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان‌مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) و علمای عظام و شاعران آیینی اهل بیت برگزار و در ابتدا شاعران در مدح و مصیبت حضرت صدیقه کبری اشعاری را خواندند.

برگزاری آیین شعر فاطمی عقیق در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

در ادامه این مراسم معنوی حجه الاسلام قاضی عسکر با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) از حضور استاد حاج غلامرضا سازگار و شاعران تجلیل نمود و یاد و خاطره مداح با اخلاص اهل بیت مرحوم حاج علی فراهانی که از خادمین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم بودند را گرامی داشت.

در ادامه ،استاد سازگار به خصوصیات اخلاقی و اخلاص حاج علی فراهانی که از شاگردان وی بود پرداخت و در ادامه با اشعاری زیبا در مدح و مصیبت حضرت زهرا و آقا امیر المومنین علیه السلام اشکهای حضار را بر گونه هایشان جاری کرد.

در این مراسم آقایان احمد علوی، احمد بابایی، محمد عظیمی، مرتضی حیدری آل کثیر، علی ذوالقدر و رضا قاسمی و خانم ها بشری صاحبی، الهام صفالو و رباب کلامی به شعر خوانی پرداخته و مرثیه خوانی تعدادی از شعرا و مرثیه سرایان اهل بیت علیهم السلام در رثای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، از دیگر برنامه های این مراسم نورانی بود.

گفتنی است، حاج علی فراهانی مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت سالیان متمادی در سفرهای حج و عتبات عالیات به مرثیه‌خوانی و قرائت ادعیه می پرداخت و بیش از دو دهه نیز توفیق خدمتگزاری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام را داشت.

آن ذاکر دلسوخته و با اخلاص از مؤسسین مجمع‌الذاکرین حسینی علیه السلام در تهران بود و خدمات شایانی در حوزه مداحی و ستایشگری اهل بیت علیهم‌السلام در کارنامه خود به ثبت رساند که سرانجام بعد از مدت‌ها تحمل بیماری دوم آذر ماه سال جاری دعوت حق را لبیک گفت.

در انتهای این مراسم هدایایی بعنوان یاد بود به شاعران اهل بیت توسط حجه الاسلام قاضی عسکر و استاد سازگار در جلسه تقدیم شد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=19365

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.