افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024

برگزاری مسابقه فرهنگی “زینت پدر” در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

  • کد خبر : 18297
  • 07 آذر 1401 - 15:51
برگزاری مسابقه فرهنگی “زینت پدر” در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)
به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت با سعادت حضرت زینب(س) ، مسابقه فرهنگی "زینت پدر" در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، مسابقه فرهنگی “زینت پدر” از اول تا پایان ماه جمادی الاول با محوریت کتاب “نگاهی به خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و شام”، برگزار می شود که به برگزیدگان در این مسابقه به قید قرعه هدایای متبرکی اهدا می گردد.

برگزاری مسابقه فرهنگی "زینت پدر" در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

علاقه مندان می توانند برای دریافت و ارسال پاسخنامه به شبکه های اجتماعی اداره کل برنامه های فرهنگی و آموزشی در ایتا، سروش با نشانی FaAbdulazim مراجعه نمایند.

گفتنی است، به مناسبت این ایام، ۳۵ زوج جوان نیز در اتاق عقد این آستان مقدس خطبه عقد خود را جاری خواهند نمود تا در حریم حضرت سیدالکریم علیه السلام زندگی مشترک خود را آغاز نمایند.

زوج های فراوانی در ایام مختلف سال با مراجعه به اتاق عقد آستان مقدس واقع در صحن مصلی، جهت ثبت نام و رزرو آن اقدام می نمایند تا زندگی مشترک خود را با استعانت از حضرت عبدالعظیم علیه السلام و در پناه این امام زاده عظیم الشأن آغاز کنند.

در تقویم رسمی ایران پنجم جمادی الاول، هم زمان با ولادت حضرت زینب کبری (س) به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

پرستاری یکی از شغل‌های مهم در هر جامعه‌ای است که نقش رابط بین پزشک و بیمار را ایفا می‌کند. پرستاران تأثیر مهمی در حفظ سلامت بیماران دارند و برای بهبود سلامتی آنان تلاش می‌کنند، بنابراین جایگاه این افراد بسیار ارزشمند و بزرگ است. به همین علت نامگذاری و گرامی داشت روز پرستار بهانه‌ای برای تقدیر از زحمات بی دریغ این قشر پر تلاش و یادآوری اهمیت جایگاه پرستاران در جامعه است.

تاریخ دقیق روز پرستار و بهورز در تقویم شمسی برابر با روز چهارشنبه ۹ آذر سال ۱۴۰۱ است. روز ولادت حضرت زینب (س) نیز در تقویم قمری مصادف با روز چهارشنبه ۵ جمادی الاول سال ۱۴۴۴ هم زمان با روز چهارشنبه ۳۰ نوامبر سال ۲۰۲۲ است.

علت نامگذاری روز پرستار در ایران

حضرت زینب (س) در طول عمر خود پرستار پدر، برادران و برخی برادر زادگان بزرگوارشان بودند و در ایام بیماری از آنان مراقبت کردند. ایشان بعد از حادثه عاشورا علاوه بر انجام رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی، پرستاری برادر زاده بیمار خود، امام سجاد (ع) و بازماندگان و مجروحان کربلا را نیز برعهده داشت و در این راه همه سختی‌ها و ناملایمات را با تمام توان تحمل کرد.

در واقع می‌توان گفت ایشان در کنار پرستاری بازماندگان حادثه کربلا، پرستار نهضت و انقلاب حسینی هم بودند و این مسئولیت به مراتب سخت‌تر و مهم‌تر از پرستاری بیماران بوده است.

به همین علت حضرت زینب کبری (س) را نماد یک پرستار واقعی می‌دانند و به پاس قدر دانی از زحمات قشر زحمت کش پرستاران، ارج نهادن به مقام والای پرستاران، تجلیل از مقام شامخ و شخصیت والای حضرت زینب کبری (س) و الگو سازی این شخصیت والا مقام برای جامعه، روز ولادت ایشان را به نام روز پرستار نامگذاری کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18297
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.