افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 1 July , 2024

اولین عاملیت صندوق امداد ولایت کشور در شهرری افتتاح شد

  • کد خبر : 4362
  • 20 بهمن 1400 - 23:32
اولین عاملیت صندوق امداد ولایت کشور در شهرری افتتاح شد
اولین عاملیت صندوق امداد ولایت در کشور امروز (چهارشنبه) همزمان با نهمین روز از ایام دهه فجر با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران و جمعی از مسئولان در شهرری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، در کنار آغاز به کار عاملیت صندوق امداد ولایت کشور خانه امداد در محله شهادت شهرری و مرکز علمی آموزشی پیروان شهدای کربلا نیز به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه امروز اولین عاملیت صندوق امداد ولایت کشور با مشارکت صندوق موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری پیروان شهدای کربلا در شهرری شروع به کار کرد، گفت: پرداخت وام های قرض الحسنه با سرعت و دقت بالا به نیازمندان در جهت رفع مشکلات و توانمندسازی افراد از جمله اهداف این صندوق است.

علی آشوری اظهار داشت: کمیته امداد از سال ۱۳۹۵ پرداخت وام های قرض الحسنه خود را در قالب صندوق های قرض الحسنه امداد ولایت به نیازمندان اعطا می کند که تاکنون این صندوق ۳۴ شعبه و ۷۳۰ باجه در سراسر کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه وام های زیر ۱۰۰ میلیون ریال در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بدون سود و ضامن کسر از حقوق است، بیان کرد: وام های این صندوق در قالب ودیعه مسکن، کارگشایی، اشتغال و درمان به نیازمندان پرداخت می شود.

آشوری یادآور شد: سیاست صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هم اکنون به سمت پرداخت وام های اشتغال پایدار به نیازمندان تنظیم شده است تا افراد فاقد درآمد از این طریق به تولید و درآمدزایی پایدار برسند.

۷ خانه امداد در محله های کم برخوردار به بهره برداری رسیده است

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه این مراسم با بیان اینکه تاکنون هفت خانه امداد در محلات کم برخوردار در قالب طرح توانمندسازی محلات به بهره برداری رسیده است، گفت: ایجاد این خانه ها کمک می کند که کار مردم را به خودشان بسپاریم.

سید ابوالفضل پرپنچی اظهار داشت: : هفت خانه امداد در محلات زاهد گیلانی، دهقان، سرآسیاب دولاب، صاحب الزمان، عارف، شهدای گمنام و چهارصد دستگاه، فعالیت خود را در جهت توانمندسازی محله آغاز کرده بودند که امروز خانه امداد محله شهادت شهرری نیز به آن اضافه شد.

وی اضافه کرد: طرح توانمندی محلات با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج، امور مساجد، شهرداری، شورایاران محله، سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی، پست بانک، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلال احمر در محلات محروم در جهت شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آنها اجرا می شود.

مرکز علمی آموزشی پیروان شهدای کربلا در شهرری به بهره برداری رسید

رییس خیریه و مرکز نیکوکاری پیروان شهدای کربلا در ادامه این مراسم با بیان اینکه هم اکنون یکهزار و ۳۷۰ خانوار تحت پوشش این مرکز نیکوکاری هستند، گفت: مرکز علمی آموزشی پیروان شهدای کربلا با مشارکت موسسه پژوهشی اسراء و سازمان فنی و حرفه ای در ۱۰۰ رشته به افراد جویای کار مهارت آموزی می کند.

محمدرضا ابوالقاسمی اظهار داشت: مرکز عملی آموزشی پیروان شهدای کربلا در راستای توانمند سازی و دانش افزایی خانواده های تحت پوشش که جمعیت قابل توجهی دارند اقدام به برگزاری این دوره های آموزش می کند تا بجای کمک مالی و توزیع بسته آموزشی افراد تحت پوشش را صاحب شغل و حرفه کند.

وی با بیان اینکه تمامی افراد تحت پوشش موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری شهدای کربلا در محلات کم برخوردار جنوب تهران هستند، بیان کرد: توزیع بسته های معیشتی، پرداخت وام های بدون بهره  و توانمندسازی افراد تحت پوشش از جمله برنامه های این موسسه خیریه است.

گفت: این مرکز نیکوکاری در قالب های مختلف فرهنگی، مذهبی، خیریه، قرض الحسنه و آموزشی به افراد نیازمند جامعه خدمات رسانی می کند

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=4362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.