افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024

برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

  • کد خبر : 18612
  • 13 آذر 1401 - 12:23
برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام
به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) ، مراسم عزاداری و سوگواری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار می گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، مراسم سوگواری ایام فاطمیه از امشب یکشنبه ۱۳ آذر تا پنج شنبه ۱۷ آذر ماه به مدت ۵ شب، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) این بارگاه ملکوتی، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن پورموسوی و مرثیه خوانی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حاج امیر نعیمی برگزار خواهد شد.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت جانسوز حضرت صدیقه طاهره(س)، مقدم همه پیروان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را گرامی می دارد.

برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

در روایات و تحلیل ها تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) متفاوت است، به همین دلیل ایامی را برای شهادت حضرت زهرا در نظر گرفته و زمان بین دو تاریخ را ایام فاطمیه می نامند که از دهه‌های مهم عزاداری برای شیعیان و دوستداران خاندان اهل بیت پیامبر است.

ایام فاطمیه یا دهه فاطمیه، نام روزهایی است که شیعیان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها عزاداری می‌کنند.

از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر ( ص)، میان علمای شیعه، دو تاریخ درباره شهادت حضرت فاطمه (س) مشهور و مقبول است: یکی ۷۵ روز بعد از رحلت پیامبر و دیگری ۹۵ روز.

با توجه به رحلت پیامبر اسلام ص در ۲۸ صفر، بنا به روایت ۷۵ روز، ۱۳ تا ۱۵ جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا (س) است و این ایام را فاطمیه اوّل می خوانند. اما بنا به روایت ۹۵ روز، شهادت حضرت(س)در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیه دوم می خوانند.

اما در عرف به دهه دوم جمادی الاول از دهم تا بیستم جمادب الاول که بنابر قول ۷۵ روز، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادز الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی، که طبق قول ۹۵ روز، شهادت حضرت زهرا (س) در آن واقع شده است، دهه فاطمیه دوم گفته می شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18612
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.