افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024

بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی به بخش کهریزک با حضور استاندار تهران

  • کد خبر : 13945
  • 12 شهریور 1401 - 17:47
بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی به بخش کهریزک با حضور استاندار تهران
 آیین بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی کهریزک با حضور استاندار تهران و مقامات و مسئولان استانی و شهرستانی ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، آیین بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی کهریزک با حضور استاندار تهران و مقامات و مسئولان استانی و شهرستانی ری برگزار شد.
حسن حقیقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران با اعلام این خبر گفت: با تخصیص اعتبارات استانی و تامین بخش قابل توجهی از هزینه ها از سوی شهرداری کهریزک ؛ امروز شاهد بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی به شهر کهریزک با اجرای خط انتقال به طول 8100 متر مربع بودیم.
وی افزود: طرح بزرگ آبرسانی به شهر کهریزک در قالب ساخت و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ از 1000 به 1500 متر مکعب در ساعت، ساخت و تجهیز سامانه برق اضطراری و ایستگاه کلرزنی، با هزینه 515 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
حقیقی در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای مرحله نخست این طرح بزرگ آبرسانی که با حضور استاندار تهران به بهره برداری رسید؛ مشکل تامین آب شهر باقرشهر وکهریزک به صورت پایدار حل شد.
وی در ادامه گفت: با این اقدام علاوه بر انتقال آب از تهران به باقرشهر، امکان انتقال آب به کهریزک نیز فراهم شده است ومشکلات این دو شهر تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.
افزود: مبلغی که برای اجرای این طرح تاکنون هزینه شده بیش از ۵۱۵ میلیارد ریال بوده که از منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب و بخشی از محل مشارکت های شهرداری کهریزک و باقرشهر تامین شده است که از همه این عزیزان تشکر می کنیم.
وی با بیان اینکه امروز شاهد بهره برداری از 8100 متر خط انتقال به قطر 400 میلی متر، ساخت و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ از 1000 به 1500 متر مکعب در ساعت، ساخت و تجهیز ایستگاه کلرزنی و سامانه برق اضطراری بودیم خاطرنشان کرد: برای تکمیل و اجرای کامل این طرح، 115میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که شامل ساخت مخزن و ایستگاه پمپاژ شور آباد و مابقی شبکه مورد نیاز کهریزک می شود که پس از اجرا، کل شبکه توزیع کهریزک را به صورت رینگ به هم متصل می کند و مشکل آب آشامیدنی مناطق جنوبی شهر کهریزک را هم به طور کامل حل خواهد کرد.
آیین بهره برداری از طرح بزرگ انتقال آب کهریزک، با حضور مهندس محسن منصوری استاندار تهران، حمید زمانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری،حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقر شهر و کهریزک، امین بابایی بخشدار کهریزک،مهندس قضاتلو شهردار باقرشهر ، مهندس علی کلهر شهردار کهریزک و تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل مخزن ذخیره و اداره آبفای کهریزک برگزار شد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=13945

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.