افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 30 April , 2024

تصویب ۲ هزارو ۱۵۶ طرح با تعهد اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در استان تهران

  • کد خبر : 16025
  • 25 مهر 1401 - 13:27
تصویب ۲ هزارو ۱۵۶ طرح با تعهد اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در استان تهران
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: ۲ هزار و ۱۵۶ طرح با تعهد اشتغال ۱۳ هزار و ۷۲۳ نفر در کمیته استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در این استان تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، داود طبرسا روز دوشنبه افزود: رقم تسهیلات مصوب طرح های متقاضی استفاده از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر) در استان تهران، ۱۱۶ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال است که ۷۶ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال آن مربوط به تسهیلات ثابت و ۳۹ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال آن برای تسهیلات سرمایه در گردش قلمداد می شود.

وی یادآور شد: طرح های متقاضی استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ استان تهران مربوط حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، صمت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، بازآفرینی شهری، راهداری و حمل و نقل جاده ای، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت و وزارت نفت است.

طبرسا اظهار داشت: از نظر تعداد طرح ها، بیشترین طرح های مصوب در حوزه بازآفرینی شهری با ۶۳۱ طرح مصوب و از نظر حجم تسهیلات، طرح های جهاد کشاورزی با رقم ۲۷ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال، بالاترین میزان تسهیلات مصوب را داشته است.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران اعلام کرد: بیشترین میزان اشتغالزایی تعهد شده، مربوط به طرح های مصوب متقاضی استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه صنعت، معدن و تجارت با اشتغال سه هزار و ۷۲۳ نفر است.

وی بانک های عامل ارائه کننده تسهیلات موضوع تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور استان تهران را بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، گردشگری، آینده، صنعت و معدن، ملت، تجارت، ملی، پست بانک، مسکن، توسعه صادرات و صندوق کارآفرینی امید برشمرد و ادامه داد: این تسهیلات از طریق منابع مربوط به بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و نیز منابع بانکی به طرح های مصوب متقاضی استفاده از این تسهیلات پرداخت می شود.

طبرسا خاطرنشان کرد: تسهیلات موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به طرح های سرمایه در گردش، طرح های نیمه تمام توسعه ای و طرح های ایجادی مربوط به کسب و کارهای دانش بنیان و پیشران و سایر طرح های بخش خدماتی که منجر به تکمیل زنجیره ارزش کسب و کارهای اشتغالزا شود، قابل پرداخت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در خصوص فرآیند پذیرش، بررسی، تصویب و اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ به طرح های سرمایه گذاری و کسب و کارهای اشتغالزا متقاضی نیز گفت: این روند شامل فراخوان و اطلاع رسانی عمومی در خصوص اعطای این تسهیلات، ارائه درخواست دریافت تسهیلات از سوی متقاضی (دارای مجوز) به دستگاه بخشی استانی، بررسی اولیه مدارک و مستندات و طرح توجیهی متقاضی، ثبت طرح توجیهی توسط متقاضی در سامانه و دریافت کد رهگیری برای پیگیری فرایند اجرای طرح از طریق این سامانه می شود.

وی اضافه کرد: ادامه این روند شامل بررسی و کنترل همسویی طرح با رسته‌های اولویت دار توسط کمیته فنی استان و ارسال طرح های تایید شده به کمیته استان جهت تصویب و ارسال به موسسه عامل،   بررسی توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح­ های تایید شده از سوی کمیته استانی یا کمیته فنی طرح ها، تکمیل مدارک و مستندات مورد نیاز موسسه عامل توسط متقاضی برای عقد قرارداد، انعقاد قرارداد با متقاضی توسط موسسه عامل و پرداخت تسهیلات در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی و در پایان، اعلام بهره‌برداری طرح توسط متقاضی به موسسه عامل و دستگاه بخشی ذیربط و ثبت در سامانه برای تایید یا رد پرداخت یارانه سود تسهیلات توسط کمیته استان است.

طبرسا افزود: بر اساس دستور العمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، دوره بازپرداخت تسهیلات برای طرح های سرمایه در گردش حداکثر یک سال و برای متقاضیان طرح های ایجادی، توسعه ای و تکمیلی حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس در مجموع حداکثر ۲ سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال تعیین شده است.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران یادآور شد: بر اساس اعلام دیوان محاسبات کشور، مهلت پرداخت تسهیلات جزء ۱ تا ۹ بند الف ماده واحده قانونی بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، این اعتبارات پس از پرداخت توسط دستگاه های اجرایی به بانک های عامل به هزینه قطعی منظور و از زمان واریز به حساب بانک، به عنوان وجوه اداره شده تلقی و مشمول حکم ماده (۸۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=16025

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.