افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024

حاشیه‌نشینان و آسیب‌های اجتماعی در شهر تاریخی ری

  • کد خبر : 2209
  • 22 آذر 1400 - 12:15
حاشیه‌نشینان و آسیب‌های اجتماعی در شهر تاریخی ری
رئیس سابق شورای اسلامی شهرستان ری از رشد حاشیه‌نشینی در اطراف تهران خبر داد و گفت: متاسفانه شهر تاریخی ری به طور طبیعی دارای کلونی‌های حاشیه نشینی است و اکثر آسیب دیدگان اجتماعی را به این منطقه گسیل می‌دارند و بخش آسیب‌های اجتماعی آن پررنگ‌تر از تاریخ چندهزارساله و هویت‌اش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حسن خلیل‌آبادی، رئیس سابق شورای شهرستان ری با بیان اینکه متاسفانه حاشیه‌نشینی در چندسال اخیر رشد زیادی داشته است، گفت: به طور طبیعی ری دارای کلونی‌های حاشیه نشینی است و اکثر آسیب دیدگان اجتماعی را به این منطقه گسیل می‌دارند.

وی با بیان اینکه هنوز راهکار مناسبی برای رفع مشکل حاشیه نشینی و کاهش آسیب‌های آن وجود ندارد، عنوان کرد: حاشیه نشینی خود موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، با این حال، اما از بیماران روانی تا معتادان متجاهر را به این شهر کهن و تاریخی ارجاع داده‌اند و در ری بیش از ۱۰‌ها مرکز ترک اعتیاد وجود دارد که چندان موثر نبوده و محل کسب درآمد عده‌ای خاص است.

رئیس سابق شورای شهرستان ری با اشاره به توسعه زندان ری، گفت: در گذشته در حسن‌آباد یک زندان وجود داشت و پس از آن زندان مرکزی تهران را تعطیل و آن جا را به یک فرهنگسرا و باغ تبدیل کردند، زندان مذکور را به حسن‌آباد منتقل کردند، در حالی که آب و آبادانی ندارد.

خلیل‌آبادی با اشاره به نحوه دسترسی مراجعان به زندان تهران، اظهار کرد: متاسفانه روزانه شش تا هفت هزار نفر از مراجعان این زندان باید به دورترین نقطه شهر تهران مراجعه کنند، این در حالی است که دسترسی به این مکان سخت است و باید با معضل کمبود امکانات حمل و نقلی و بهداشتی دست و پنجه نرم کنند.

وی افزود: متاسفانه هرگاه به فکر توسعه و بهبود شرایط تهران بودند، بار منفی موجود را به شهرری منتقل کردند که این امر جفا است و ری شهری شده است که باید تاوان عوارض پایتخت را بدهد. ری به‌جای مقصدی برای گردشگران مقصد پسماند، حاشیه‌نشینان، معتادان متجاهر، اموات، فاضلاب و برخی مجرمان و آسیب دیدگان اجتماعی است.

رئیس سابق شورای شهرستان ری با بیان اینکه این شهر تاریخی، باستانی و مذهبی مورد جفا قرار گرفته است، اظهار کرد: این اتفاقات بیانگر آن است که درک صحیحی از مقولات گردشگری و فرهنگی نداریم و متاسفانه آنچه هویت تاریخی ما است در بُعد حوادث نامناسب و آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود، این در حالی است که در شهرری روستاهایی وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارند، اما متاسفانه بخش آسیب‌های اجتماعی این منطقه که حاشیه نشینی و توسعه آن یکی از آن‌ها قلمداد می‌شود، پررنگ‌تر است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=2209

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.