افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 29 April , 2024

رقابتهای قرآنی بانوان استان تهران در آستان شیخ صدوق شهر ری آغاز شد

  • کد خبر : 11211
  • 11 تیر 1401 - 12:51
رقابتهای قرآنی بانوان استان تهران در آستان شیخ صدوق شهر ری آغاز شد
رقابت های قرآنی بانوان استان تهران در چارچوب چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، روز شنبه در آستان شیخ صدوق شهرری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، ریحانه مروی حکیم ناظر این مسابقات گفت : در این مرحله از مسابقات قرانی ۲۸۲ نفر از بانوان از شهرستانهای استان و مناطق شهرری،ورامین، پاکدشت و جنوب در چارچوب چهل و پنجمین دوره مسابقات قرانی کشوری سازمان اوقاف ، رقابت های بانوان استان تهران در آستان شیخ صدوق شهرری به مدت سه روز صبح و بعد از ظهر با هم به رقابت می پردازند.

مروی حکیم با تاکید بر سطح مطلوب آمادگی داوطلبان افزود: بیشترین تعداد شرکت کنندگان مربوط به حفظ ۵ جز قران مجید است که ۸۷ نفر از بانوان متدین برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند و کمترین تعداد شرکت کننده نیز مربوط به قرایت تحقیق است که ۹ نفر در آن رقابت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بانوانی که سن آنها از ۱۸ سال به بالاست در این مرحله از چهل و پنجمین دوره مسابقات قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مشارکت دارند و این امر تلاشی است تا بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده ضمن آشنایی با معارف قرانی در تربیت نسلی آشنا به آموزه های دینی و مذهبی از پشتوانه های معنوی لازم برخوردار شوند.

مروی حکیم با تشکر از میزبانی شایسته آستان شیخ صدوق از این رقابتها خاطر نشان کرد: حضور بانوان در این مراکز روحانی و معنوی نقش برجسته ای در اشاعه فرهنگ قرانی و مقابله با توطئه های مختلف برای ایجاد استحاله فرهنگی دارد که نیاز است متولیان امر برای تسهیل شرایط حضور بانوان و غنا بخشی به برنامه های فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند.

شایان ذکر است در بخش آوایی انفرادی شرکت کنندگان در حفظ پنج جز، بیست جز، حفط کل، قرایت تحقیق، ترتیل, اذان و دعا خوانی و بخش گروهی مدیحه سرایی و هم خوانی قرانی رشته هایی است که به مدت سه روز بانوان این مناطق از استان تهران در آن به رقابت می پردازند.

بر اساس اعلام قبلی همچنین بخش معارف این مسابقات نیز مشتمل بر تفسیر عمومی قران کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است.

مرحله کشوری این مسابقات در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=11211

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.