افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 16 May , 2024

سند دار شدن بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های ملی شهرستان ری

  • کد خبر : 2482
  • 27 آذر 1400 - 23:18
سند دار شدن بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های ملی شهرستان ری
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری، گفت: کاداستر و اخذ سند مالکیت تک برگی بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های ملی بخش حسن‌آباد فشافویه این شهرستان طی ۲ ماه گذشته انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، ضیاء نصرتی  اظهار داشت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان بیست میلیون و ۳۵ هزار و ۹۷۶ متر مربع از زمین های ملی در پلاک ۳۹ اصلی موسوم به وثوق آباد با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک بخش حسن آباد فشافویه انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر منابع طبیعی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری و ادارات ثبت اسناد و املاک بخشهای کهریزک، حسن آباد فشافویه و خاوران صورت می گیرد، افزود: ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان ری از سال ۱۳۹۷ تاکنون دارای سند تک برگی شده اند.

نصرتی اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح جامع کاداستر و اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی با افزایش ضریب حفاظتی اراضی ملی از هرگونه تجاوز و دست درازی افراد سودجو و فرصت طلب به اراضی ملی و انفال که متعلق به نسل های بعدی است با شدت و سرعت بیشتری نسبت به قبل جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از کاداستر اراضی ملی تعیین تکلیف قانونی اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت است، خاطرنشان کرد: جلوگیری از تجاوز افراد سودجو به بیت المال و انفال متعلق به مردم، حفظ حقوق شخصی افراد، ایجاد اعتماد و اطمینان در معاملات املاک از دیگر محاسن اجرای طرح کاداستر است.

این مسئول اضافه کرد: کاهش دعاوی در دادگاه ها، کاهش حجم پرونده های قضایی و افزایش سرعت در رسیدگی به دعاوی مطروحه، تسریع و افزایش دقت در امر پاسخگویی به استعلامات و رضایتمندی ارباب رجوعان، رعایت حقوق شهروندی و مدیریت و برنامه ریزی و استفاده بهینه از زمین و کمک شایان توجه به اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین از دیگر مزایایی اجرای این طرح می باشد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) دارای ۲۰۸ هزار هکتار عرصه ملی است و با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=2482

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.