افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 29 April , 2024

لحن ساده راوی کوچه نقاشها نماد ایثار و مقاومت بچه های جنوب تهران

  • کد خبر : 19423
  • 29 آذر 1401 - 15:40
لحن ساده راوی کوچه نقاشها نماد ایثار و مقاومت بچه های جنوب تهران
لحن ساده و بی‌پرایه سید ابوالفضل کاظمی فرمانده گردان میثم ، جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس با ادبیات عامیانه او در کتاب کوچه نقاشها نمادی از ایثار و مقاومت بچه های جنوب شهر تهران در هشت سال دفاع از ایران و اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، سید ابوالفضل کاظمی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده گردان میثم لشگر ۲۷ محمد رسول الله(ص) راوی اثر کتاب کوچه نقاشها پس از تحمل دوره‌ بیماری به یاران شهیدش پیوست.

لحن ساده راوی کوچه نقاشها نماد ایثار و مقاومت بچه های جنوب تهران

این فرمانده دوران دفاع مقدس روز گذشته (دوشنبه) در ایام شهادت حضرت زهرا (س) یکی دیگر از یادگاران هشت سال دفال مقدس که خاطرات آن دوران را درقلب امت شهید پرور زنده می کرد و با کلام و نوای دلنشین خود فضای معنوی آن دوران را در ذهن آنها تداعی می ساخت دعوت حق را لبیک گفت و به دوستان و همرزمان خود پیوست

فرزند وی ضمن تأیید این خبر گفت: پدرم همزمان با اذان ظهر امروز در بیمارستان به دیار باقی شتافت.

سید ابوالفضل کاظمی از رزمندگان دفاع مقدس و فرمانده گردان میثم که در بستر بیماری بود، آسمانی شد. وی از ناشناخته ترین رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بود. وقتی جنگ شروع شد، او تهران را به مقصد جبهه‌ها ترک کرد.

مرحوم کاظمی سال ۱۳۳۵ در تهران و در خانواده‌ای اصیل ، مومن و سنتی به دنیا آمد. وی که از مبارزان علیه رژیم شاه بوده، پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه شد. کاظمی در کردستان با بزرگانی چون شهید شیرودی، شهید صیاد شیرازی، شهید وصالی و… همرزم بود. او در کردستان گرفتار شبیخون کومله‌ها و اسیر ضدانقلاب شد و تا پای اعدام هم رفت و در نهایت آزاد شد و به تهران بازگشت.

وی رزمنده‌ای بود که در کنار شهید چمران و در گروه شهید اصغر وصالی با عنوان «دستمال سرخ‌ها» در کردستان فعال بود و با شروع فعالیت‌ ضدانقلاب در کردستان، همراه شهید قاسم دهباشی و شهید محمد بروجردی به کردستان رفت و در درگیری‌های سنندج و پاوه به گروه شهید چمران پیوست. او همچنین در فعالیت‌های انقلابی شرکت داشته و عضو کمیته استقبال از امام‌ خمینی(ره) در زمان ورود ایشان به کشور بوده است.

«کوچه‌ نقاش‌ها» مجموعه خاطرات سیدابوالفضل کاظمی است که توسط راحله صبوری گردآوری و تدوین شده است. این کتاب روایت خاطرات کاظمی در دوران جنگ تحمیلی از زبان خودش است.

لحن ساده راوی کوچه نقاشها نماد ایثار و مقاومت بچه های جنوب تهران

کاظمی فرزند سید ابوالفضل با اشاره زمان تشییع پیکر سیدابوالفضل کاظمی گفت: پیکر وی روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه از ساعت ۸:۳۰، از درب منزل ایشان و تکیه سادات تشییع شده و در قطعه ۲۰ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

سید یکی از چهره‌های متفاوت در هشت سال دفاع مقدس است. چهره‌ای که پیش از رزمنده بودن در میدان دفاع مقدس، یکی از لوطی‌های مشهور تهران به شمار می‌رود.

او متولد کوچه نقاش‌ها در خیابان خراسان است و یک ویژگی مهم و بارز دارد که او را از همه فرماندهان جنگ مجزا می‌کند.

لحن ساده راوی کوچه نقاشها نماد ایثار و مقاومت بچه های جنوب تهران

او در گردانی خدمت کرده و پایه‌گذارش بوده که معروف به گردان عاشق هاست.

کتاب “کوچه نقاش‌ها” اثر راحله صبوری مجموعه خاطرات سیدابوالفضل کاظمی است. این کتاب حاصل ۳ ماه مصاحبه با این رزمنده هشت سال دفاع مقدس است.

وقتی جنگ شروع شد، او تهران را به مقصد جبهه‌ها ترک کرد. کتاب خواندنی «کوچه نقاش‌ها» روایت خاطرات کاظمی، ‌فرمانده گردان میثم در دوران جنگ تحمیلی از زبان خودش است.

لحن ساده و بی‌پرایه کاظمی و به تعبیری ادبیات عامیانه او در کتاب سبب می‏ شود مخاطب ارتباطی صمیمی با اثر برقرار کند. بیان تفاوت‌های سال‌های قبل و پس از انقلاب از نقاط قوت گفت‌وگو با کاظمی در این کتاب است. دوران جوانی وی مقارن است با سال‌های مبارزه علیه رژیم طاغوت و بعد از آن او ۸ سال دفاع مقدس را تجربه می‌کند.

همرزمی او با شهید چمران و دو سال حضور در خاک کردستان از زیباترین و خواندنی‌ترین قسمت‌های کتاب است. کتاب در شانزده فصل و بر اساس تاریخ وقایع و مکان آن‌ها تدوین شده است.

به دلیل تمرکز بر حوادث جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، رخدادهای انقلاب اسلامی در این اثر به صورت خلاصه آمده‌اند. «کوچه نقاش‌ها» طی دو سال و براساس سه ماه مصاحبه تدوین شده است. لحن راوی در جای جای کتاب حفظ شده و راحله صبوری تلاش کرده در نوشتن خاطرات ابوالفضل کاظمی به واژه‌ها، تکیه کلام‌ها و اصطلاحات خاص وی وفادار باشد.

عنوان «کوچه نقاش‌ها» هم بر می‌گردد به نام کوچه‌ای که سید ابوالفضل کاظمی کودکی‌اش را با بسیاری از همرزمانش در آنجا سپری کرده است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=19423

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.