افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024
باحضور فرماندار ویژه ری:

آئین رونمایی از طرح تابلو شناسنامه آثار تاریخی شهرستان ری برگزار گردید

  • کد خبر : 6376
  • 18 اسفند 1400 - 9:52
آئین رونمایی از طرح تابلو شناسنامه آثار تاریخی شهرستان ری برگزار گردید
صبح امروز آئین رونمایی از طرح تابلو شناسنامه آثار تاریخی و میراث فرهنگی ری با حضور حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، در محوطه تاریخی برج طغرل شهرری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، صبح امروز آئین رونمایی از طرح تابلو شناسنامه آثار تاریخی و میراث فرهنگی ری با حضور حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، رؤسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ری در محوطه تاریخی برج طغرل شهرری برگزار گردید.

فرماندار شهرستان ری در حاشیه این مراسم آثار تاریخی و میراث فرهنگی را بهترین نمایه جهت اثبات تمدن فاخر و هنر منحصر به فرد ایران زمین در جهان دانست که حفظ و صیانت از آنها و سعی در معرفی هرچه بیشتر این آثار از وظایف مهم تمام هموطنان عزیزمان می باشد.

توکلی کجانی در ارتباط با این مراسم بیان کرد: بنا به دلایل مهمی که پیرامون اهمیت صیانت از آثار تاریخی و تلاش در جهت معرفی این آثار جهت توسعه گردشگری و جذب توریست ذکر شد، یکی از نیازهای مهم محوطه های تاریخی سطح شهرستان، طراحی و نصب شناسنامه های فنی معرفی این آثار در قالب تابلوهای همسان و یک شکل بوده است که مطابق هماهنگی های انجام شده و با تأمین اعتبارات مالی توسط منابع فرمانداری ویژه ری این کار توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام شد که امروز اولین مورد از این تابلوها همزمان با ایام فرخنده ماه شعبان در محوطه تاریخی برج طغرل نصب و رونمایی گردید.

فرماندار ری در پایان بیان کرد: مطابق هماهنگی های صورت گرفته و با تأمین اعتبار مالی مورد نیاز توسط فرمانداری مقرر گردید این تابلوها در حدود ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در سطح شهرستان ری نصب و در اختیار بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=6376

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.