افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 29 April , 2024

آستان شیخ صدوق شهر ری میزبان مسابقات قرانی خواهران استان تهران

  • کد خبر : 11091
  • 08 تیر 1401 - 13:46
آستان شیخ صدوق شهر ری میزبان مسابقات قرانی خواهران استان تهران
آستان مقدس شیخ صدوق در شهرستان ری میزبان مسابقات قرانی خواهران با محوریت بقاع متبرک و امامزادگان استان تهران خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، این مسابقات در بخش های انفرادی، و گروهی به مدت سه روز  از شنبه ۱۱ تیرماه  لغایت دوشنبه سیزده تیرماه  با حضور ۲۷۰ نفر از خواهران  مناطق شهرری،ورامین، پاکدشت و جنوب شرق استان تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام اردشیری مدیر فرهنگی آستان شیخ صدوق در این باره گفت : در بخش  آوایی انفرادی  شرکت کنندگان در حفظ  پنج جز، بیست جز ، حفط کل، قرایت تحقیق، ترتیل, اذان و دعا خوانی  با هم به رقابت می پردازند.

وی افزود: در بخش گروهی مدیحه سرایی و هم خوانی قرانی محمل رقابت خواهران خواهد بود.

حجت الاسلام اردشیری تصریح کرد : بخش معارف نیز مشتمل بر تفسیر عمومی قران کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است.

مدیر فرهنگی آستان شیخ صدوق ادامه داد: این رقابت های قرانی به همت مرکز امور قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

آستان شیخ صدوق شهر ری میزبان مسابقات قرانی خواهران استان تهران

آستان شیخ صدوق در مناسبت های مختلف  محل برگزاری رویدادهای فرهنگی و مذهبی است.

ابن بابِوِیه‌ْ، محمد بن علی بن حسین بن موسی‌ بن بابویه‌ قمی‌، ملقب‌ به‌ شیخ‌ صدوق‌ ، محدث‌ و فقیه‌ بزرگ‌ شیعه امامیه‌، در قرن چهارم هجری قمری بود.

محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی، مشهور به شیخ صدوق شهر مقدس قم چشم به جهان گشود. هیچ یک از تذکره ها تاریخ ولادت وی را مشخص نکرده اند، اما آن چه مسلم است، ولادت ایشان قبل از ۳۰۵ هجری قمری نبوده و تنها به این اشاره شده که شیخ صدوق در یکی از سال های ۳۰۶، ۳۰۷ و ۳۰۸ هجری قمری به دنیا آمده است.

فقها و بزرگان شیعه، شیخ صدوق را بیش تر با لقب رئیس المحدثین می شناسند، زیرا او در شناخت احادیث، آگاه و در حفظ و جمع آوری آن ها کوشا بود و حدود سی صد جلد کتاب از احادیث پیامبر و ائمه معصومین(ع) را جمع آوری کرده است که این تألیفات ارزش مند، از زمان تألیف ت کنون مورد توجه علما، فقها و دانش مندان اسلامی و مورد استفاده محققین و اندیش مندان و طلاب علوم دینی است که شرح آن در این مختصر نمی گنجد.

وی کثیر التالیف بوده و آثار زیادی به او نسبت داده‌اند که از مهم‌ترین آنها کتاب من لا یحضره الفقیه، علل الشرایع، الخصال، عیون‌ الاخبار الرضا، معانی الاخبار را می‌توان نام برد.

سرانجام این عالم بزرگوار، پس از گذشت هفتاد و اندی سال، در سال ۳۸۱ هجری قمری، دعوت حق را لبیک گفت و در شهری در حومه تهران دیده از جهان فرو بست.

پیکر پاکش، در میان غم و اندوه شیعیان، در نزدیکی مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی دفن شد و آرام گاهش به نام ابن بابویه، در شهر ری، مشهور و قبر مطهرش زیارت گاه مسلمانان و محل استجابت دعای مؤمنان است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=11091

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.