افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 29 April , 2024

برگزاری جلسه پیشگیری از خودکشی

  • کد خبر : 19206
  • 23 آذر 1401 - 12:17
برگزاری جلسه پیشگیری از خودکشی
جلسه پیشگیری از خودکشی در بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، این جلسه با حضورعلیرضا موحد شریعت پناه معاون توسعه و پیشگری بهزیستی شهرستان ری، اردشیر بهرامی سوپروایزر طرح پیشگیری از خودکشی بهزیستی استان تهران، دیگر اعضا و ادارات مرتبط درستاد بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی شهرستان ری گفت: این طرح با همکاری ادارات بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، دادگستری، پزشکی قانونی، اورژانس اجتماعی و آتش نشانی در محلات پر خطری که احتمال وقوع خودکشی بیشتر دیده می شود انجام شد.

علیرضا موحد شریعت پناه اظهار داشت: با اجرای این طرح اقدامات پیشگیرانه، آموزشی، آگاه سازی انجام شده و خطرات مربوط به این امر کاهش داده می شود و اقدامات لازم برای برگزاری این جلسات به صورت ماهانه صورت گرفته و عملکردهای آن بررسی می شود.

معاون دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بهزیستی شهرستان ری در این جلسه گفت: خودکشی پدیده جهانی و پیچیده‌ای است که زیربنا و علت اصلی چنین اقدامی نیز درهم تنیده و متعدد است، اما قابل پیشگیری است، و یکی از رویکردهای اصلی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برنامه‌های مبتنی بر مشارکت اجتماعی، تقویت پیوندهای اجتماعی و همیاری اجتماعی است به این معنی که در فعالیت‌های توانمندسازی و ارتقاء محلات مردم و دستگاه های مرتبط با این امر نقش بسزایی را ایفاء می‌کنند.

وی در خصوص اقدامات دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در موضوع خودکشی گفت: اقدامات دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متمرکز بر آگاه‌سازی، آموزش بر محور محله و خانواده، برگزاری کمپین‌ها و کارزاهای رسانه‌ای برای ارتقای سطح دانش، آگاهی و اطلاع عموم مردم است. لازم به ذکر است، اعضای حاضر در جلسه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=19206

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.