افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 29 April , 2024

تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان ری

  • کد خبر : 18093
  • 04 آذر 1401 - 14:38
تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان ری
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، رتبه نخست تولید این بخش در استان تهران را نصیب شهرستان ری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، علی عابدی در حاشیه شورای اداری شهرستان به خبرنگاران گفت : عمده محصولات کشاورزی تولید شده در این شهرستان مربوط به بخش محصولات دامی از جمله مواد پروتئینی و لبنی است.

وی افزود: شهرستان ری در بخش های مختلف از جمله زراعی، دامی، پرورش آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی و آب و خاک محصول تولید می کند.

عابدی بیان کرد: شهرستان حدود ۳۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و از قطب‌های تولید گندم، جو، ذرت، نباتات و علوفه دامی در استان تهران محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: با فعالیت ۲۰۷ واحد تولیدی، ۶ هزار و ۶۹۵ تن گوشت قرمز و بیش از ۳۱۱ هزار لیتر شیر در ری تولید می شود و همین حجم تولید این شهرستان را به قطب‌ تولید محصولات دامی و لبنی در استان تهران تبدیل کرده است.

تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در  شهرستان ری

وی اظهار کرد: مهمترین رویکرد و اولویت کاری ما جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی به عنوان یکی از تهدیدهای بزرگ برای امنیت غذایی است.

عابدی اضافه کرد: جلوگیری از تغییر کاربری، حفظ اراضی، توسعه کشاورزی روزآمد و افزایش تولیدات باکیفیت و سالم از مهمترین سیاست‌ها و اولویت‌های کاری در این راستا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری در پایان گفت: یکی از اولویت‌های مهم ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه کشت قراردادی و خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی با محوریت مدیریت منابع آبی و کاهش مصرف آن با کشت محصولات کم آب بر می باشد.

شهرستان ری در جنوب استان تهران قرار دارد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18093

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.