افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024

حضرت زینب(س) در بحرانی‌ترین وضعیت زندگی بهترین نگرش را داشتند

  • کد خبر : 2081
  • 20 آذر 1400 - 18:45
حضرت زینب(س) در بحرانی‌ترین وضعیت زندگی بهترین نگرش را داشتند
امام جمعه باقرشهر و کهریزک گفت: با نگاه به زندگی حضرت زینب(س) در می‌یابیم در بحرانی‌ترین وضعیت زندگی، ایشان بهترین نگرش و تفسیر را ارائه می‌کنند و می‌گویند چیزی جز زیبایی ندیدم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری،  نمازجمعه‌ی این هفته‌ی بخش کهریزک با حضور حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک، بابایی بخشدار کهریزک، ناصر پیرسرایی رئیس حوزه قضایی کهریزک، کلهر شهردار کهریزک، حجت الاسلام والمسلمین شم‌آبادی مسئول ستاد برگزاری نمازجمعه بخش کهریزک، دیگر مسئولین و مردم ولایتمدار باقرشهر و کهریزک برگزار شد.

همچنین در حاشیه برگزاری نماز، علی کلهر شهردار جدید کهریزک به حاضرین معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک در خطبه اول خود با اشاره به مباحث مطرح شده در هفته گذشته گفت: پیش از این با نقل روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفتیم که روز قیامت انسان قدم از قدم بر نمی‌دارد مگر اینکه به ۴ سوال پاسخ دهد.

حجت الاسلام استیری اظهار داشت: از عمر انسان، از جوانی و از درآمد انسان سوال می‌شود که از چه راهی کسب و در چه راهی هزینه کرده است، اما سوال چهارم که باید همه‌ی ما پاسخ دهیم راجع‌به میزان محبت ما به اهل بیت است.

وی افزود: در سوره مبارکه شوری خطاب به پیامبر آمده است که به مردم بگو در قبال ۲۳ سال خون دل خوردن چیزی از شما نمی‌خواهم جز محبت به نزدیکان و اهل بیتم.

خطیب جمعه باقرشهر و کهریزک بیان داشت: محبت اهل بیت هیچ نفعی برای خدا نداشته و برای مردم مفید است که قرآن کریم به این نکته تاکید کرده و در قرآن داریم نتیجه این محبت به خود شما برمی‌گردد.

وی ادامه داد: اگر سعادت دنیا و آخرت را می‌خواهید به اهل بیت عشق بورزید چنانکه امام رضا(ع) در این رابطه می‌فرمایند هیچ عبادتی بدون محبت اهل بیت پذیرفته نخواهد شد و خداوند این دو را در کنار هم می‌پذیرد.

حجت الاسلام استیری گفت: پیغمبر(ص) به امیرالمومنین علی(ع) فرمود اگر کسی به قدری نماز بخواند و عبادت کند که مانند مشک خالی خشک شود اما محبت علی را نداشته باشد ارزشی نداشته و اگر کسی به واسطه حب شما به خداوند متوصل شود خداوند دست رد به سینه‌ی این شخص نمی‌زند.

امام جمعه بخش کهریزک در شروع خطبه دوم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: از مجموع روایات در مورد حضرت زینب(س) در می‌یابیم ایشان برای ما جایگاه الگو را دارند و ایشان در ابعاد مختلف خصوصا در مورد بهداشت و سلامت روان الگوی تربیتی هستند.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های امروز بشر داشتن آرامش و دوری از استرس و افسردگی است و افراد برای دوری از استرس و افسردگی به چیزهایی متوصل می‌شوند که گاهی جواب هم نمی‌دهد.

حجت الاسلام استیری بیان داشت: با نگاه به زندگی حضرت زینب(س) در می‌یابیم در بحرانی‌ترین وضعیت زندگی، ایشان بهترین نگرش و تفسیر را ارائه می‌کنند و می‌گویند چیزی جز زیبایی ندیدم در صورتی که اگر کوچکترین پستی و بلندی در زندگی‌مان به وجود بیاید به انجام تکالیف الهی خود بی‌توجه می‌شویم.

وی ادامه داد: مدافعان سلامت زحمات بسیار کشیدند خصوصا در شرایط کرونایی که با فداکاری و تقدیم شهید از مردم مراقبت کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

خطیب جمعه بخش کهریزک مطرح گرد: هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز را از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه در پیش داریم که وزارت آموزش و پرورش در تقویم ۱۴۰۰ این تاریخ را نام‌گذاری کرده است و می‌بایست توجه به این ۳ مهم بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک بیان داشت: هفته گذشته شهردار جدید کهریزک انتخاب شد و باید گفت مردم نسبت به شهرداری انتظاراتی دارند که می‌بایست نسبت به تحقق این انتظارات به حق اقدام شود.

وی افزود: عملکرد مثبت شهرداری می‌تواند مردم را نسبت به نظام امیدوار سازد و می‌بایست توسعه تمام مناطق کهریزک خصوصا مناطق کم‌برخوردار به صورت جدی دنبال شود.

حجت الاسلام استیری در پایان گفت: با تحقق عدالت توسعه، رشد و پیشرفت شهری نباید فقط در یک نقطه متمرکز شود و دست افرادی که به بیت المال دست‌اندازی کردند به نوعی قطع شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=2081

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.