افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024
دبیر فصل‌واره ایثار:

رسانه و هنر ۲ عامل اساسی در تبیین حماسه دفاع مقدس هستند

  • کد خبر : 18294
  • 07 آذر 1401 - 15:49
رسانه و هنر ۲ عامل اساسی در تبیین حماسه دفاع مقدس هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران و دبیر فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار گفت: زبان هنر و رسانه ۲ عامل مهم و اساسی در راستای تبیین حماسه شهدا و ایثارگران در تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، عباسعلی رضایی در آیین تجلیل از آثار برتر بخش تئاتر صحنه‌ای دومین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار در تالار اصلی مجموعه پردیس تئاتر تهران، افزود: امروز تولید آثار هنری در حوزه ایثار و شهادت متعلق به یک قشر خاص نیست، همه سلایق و عقیده ها، تقدس شهدا را درک کردند و با خلق آثار فاخر هنری در تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس و حوادث پس از آن تلاش می کنند.

وی یادآور شد: جذابیت و حماسی بودن آثار هنری در این دوره از فصل‌واره یک ویژگی منحصر به فرد بود، نیاز فرهنگی نسل نوجوان و جوان امرو کشور ارائه آثار نو و خلاقانه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است.

دبیر فصل‌واره ایثار: رسانه و هنر ۲ عامل اساسی در تبیین حماسه دفاع مقدس هستند

رضایی اظهار داشت: در صورتی که از چنین نیازی غفلت کنیم، بدخواهان نظام خوراک فرهنگی مسموم به جوان می دهند از همین رو همه باید همت کنیم تا این فریضه به بهترین شکل صورت گیرد و شما هنرمندان سرآمدن این عرصه هستید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران مفهوم شهید و شهادت را یک گنجینه و ازش اسلامی در فرهنگ ایرانی دانست و بر لزوم تداوم راه شهیدان تاکید کرد.

مراسم معرفی برگزیدگان دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار شب‌گذشته (یکشنبه) در تالار اصلی مجموعه پردیس تئاتر تهران و با حضور عباسعلی رضایی دبیر دومین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار، هیئت داوران، هنرمندان و خالقان آثار در جشنواره برگزار و با اهدا ۲۰ تندیس جشنواره و لوح یادبود از آثار برتر بخش تئاتر صحنه‌ای حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، مجموعه‌های “ناگفته‌های هشت سال زنانگی” با موضوع نقش زنان در دوران دفاع مقدس، “کوردیناتور”، “هفت شب و هفت‌روز”، “شب انار و مجلس شبیه‌خوانی قربانی” بر اساس آرای هیئت داوران به‌عنوان آثار برتر معرفی شدند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18294
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.