افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024

نشست عهدواره «چله مهدویت» و ستاد تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار شد

  • کد خبر : 16909
  • 12 آبان 1401 - 18:16
نشست عهدواره «چله مهدویت» و ستاد تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار شد
نخستین جلسه عهدواره «چله مهدویت» در بخش خوشنویسی و ستاد تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در شهر ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری،سید حسن صفوی در این جلسه گفت: هدف از تشکیل ستاد تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری، تشریح و تفسیر سخنان و منویات معظم له در تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است که باید همه ی فعالیت ها و رویدادهای پیش بینی شده و قابل اجرا در طول سال مطابق با مفهوم فرمایشات مقام معظم رهبری و ترسیم چشم اندازهای ایشان باشد.

وی با بیان سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «برای انجام جهاد تبیین، فرد باید دغدغه ها و مسائل را بشناسد و سپس برای رفع چالش ها اقدام کند» ادامه داد:

همه ما باید دغدغه‌مند و فعال در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، نسبت به  انجام وظیفه سازمانی و مسوولیت خود به میدان بیاییم و در راستای عمل به فرمان ولی‌فقیه، فعالیت‌ها و برنامه‌های خود در این عرصه را تقویت کنیم.

صفوی در ادامه به برگزاری عهدواره چله مهدویت اشاره کرد و افزود: دومین عهدواره سراسری چله مهدویت در بخش خوشنویسی یکی از موضوعاتی است که بر پایه سیاست های مقام معظم رهبری و با هدف فعال سازی ظرفیت های مردمی، به منظور برپایی سلسله رویدادهای فرهنگی و هنری با موضوعات مهدوی برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری خاطر نشان کرد: ترویج آرمان مهدویت در قالب های هنری، و رویدادهای میدانی و الگوسازی اقدامات شاخص در این حوزه، از دیگر اهداف این عهدواره است.

ایشان با ارائه گزارشی از برگزاری دوره نخست این عهدواره گفت: در سال گذشته و با استقبال قابل توجه هنرمندان بیش از 350 اثر خوشنویسی به دبیرخانه عهدواره رسید و این نشان از  حضور هنرمندان بنام و مشهور در عرصه هنر خوشنویسی و قدمت تاریخی این هنر ارزنده و معنوی در سطح شهرستان است و این نوید اجرای یک برنامه مناسب و در شأن حضرت ولیعصر(عج) در دومین سال برگزاری خواهد بود.

دبیر بخش خوشنویسی دومین عهدواره چله مهدویت ابراز امیدواری کرد: با رونمایی از پوستر  این رویداد فرهنگی و هنری و حضور قاطبه هنرمندان و اهالی هنر و فرهنگ و علاقمندان عرصه خوشنویسی و استفاده از همکاری و مشارکت تشکل ها و نهادهای مردمی، نیل به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و تحقق جهاد تبیین امکان پذیر خواهد شد.

گفتنی است  شهرستان ری در دومین عهدواره سراسری «چله مهدویت» که مقارن با سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر( عج) در 16 شهرستان استان تهران برگزار می شود، در بخش «خوشنویسی» میزبان حضور علاقمندان و صاحبان قلم و هنر خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=16909
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط‌ عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.