افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024

۱۷۲ اثر خوشنویسی به عهدواره سراسری چله مهدویت رسیده‌است

  • کد خبر : 8447
  • 21 فروردین 1401 - 14:24
۱۷۲ اثر خوشنویسی به عهدواره سراسری چله مهدویت رسیده‌است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: ۱۷۲ اثر خوشنویسی از سراسر کشور به عهدواره سراسری چله مهدویت در این شهرستان رسیده‌است.

سید حسن صفوی روز یکشنبه  افزود: عهدواره سراسری چله مهدویت به مناسبت بزرگداشت سالروز میلاد امام زمان (عج) شکل گرفت و در ابتدا بنا بود آخرین مهلت ارسال آثار تا نیمه شعبان باشد اما با استقبال بالای هنرمندان، زمان پایان این عهدواره به نیمه ماه مبارک رمضان موکول شد.

وی با بیان اینکه همچنان آثار مختلفی از خوشنویسان سراسر کشور به دبیرخانه ارسال می شود، یادآور شد: هر کدام از شهرستان های استان تهران مسئولیت برگزاری یک بخش هنری این عهدواره را بر عهده گرفته اند و بخش خوشنویسی نیز با توجه به قدمت و خاستگاه بسیاری از آثار هنری آن در شهرری برگزار می شود.

صفوی زمان اختتامیه این مراسم را ۱۹ اردیبهشت و پس از پایان ماه مبارک رمضان اعلام و خاطرنشان کرد: هنرمندان می توانند آثار خود را تا نیمه ماه مبارک رمضان به دبیرخانه این عهدواره در شهرری ارسال کنند و پس از آن داوری آثار دریافتی آغاز می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: از استان های مختلف در این جشنواره ملی شرکت کرده اند و همه خوشنویسان می توانند در انواع مختلف بخش های خوشنویسی شرکت کنند.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه این عهدواره در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور مسئولان مختلف و شرکت کنندگان برگزار می شود.

نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» به همت تشکل‌های فرهنگی، هنری، مردمی و پشتیبانی نهادهای حاکمیتی با مسئولیت استانداری و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از ۱۷ بهمن تا ۲۷ اسفند امسال که مصادف با نیمه شعبان است، برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=8447

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.