افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024

پویش نذر خون در شهرستان ری

  • کد خبر : 12901
  • 10 مرداد 1401 - 19:07
پویش نذر خون در شهرستان ری
گروه سیار سازمان انتقال خون استان تهران در روستای اسلام آباد سیمان تهران شهرستان ری مستقر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، یعقوب آغاسی دهیار روستای اسلام آباد گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و روز اهداء خون؛ گروه سیار سازمان انتقال خون استان تهران با برپایی پویش نذر خون به جهت سهولت شهروندان در اهدای خون و ترویج فرهنگ اهدای خون در ورزشگاه روستای اسلام آباد سیمان تهران حضور یافتند.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از این پویش مردمی افزود: همزمان شدن ایام محرم و روز اهدای خون موجب شده تا شهروندان توجه بیشتری نسبت به شرکت در این امر خداپسندانه داشته باشند.

مسئول گروه سازمان انتقال خون استان تهران اظهار داشت: جمع آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون، و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومین، ایجاد پایگاه در بیمارستان‌ها و واحد‌های سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از جمله کار‌های سازمان انتقال خون می‌باشد.

پویش نذر خون در شهرستان ریعلی یوسفی هدف از برگزاری این پویش را ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده‌های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی دانست و گفت: شهروندان می‌توانند از ابتدای ماه محرم تا انتهای ماه صفر با مراجعه به تمامی شعب سیار و ثابت پایگاه‌های انتقال خون استان نسبت به اهدای خون و شرکت در این پویش مردمی اقدام کنند.

خون، نعمت خدواندی است که از چشمه سار شریان‏های خدادادی جاری شده و تنها زمانی ارزش حیاتی آن قابل درک است که کمبود آن در بدن احساس گردد
سالروز تأسیس سازمان انتقال خون در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام گذاری شده است.

نهم مرداد در ایران به عنوان روز اهدای خون شناخته شده است که در واقع روز قدردانی از اهدا کنندگان این ماده حیاتی نیز به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=12901

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.